Grupo para la investigación y la acción en la escuela

Las competencias históricas en el currículo de Educación Secundaria: una oportunidad para desarrollar el pensamiento histórico entre el alumnado

9a sessió del VII Seminari Teoria i Praxi

 | En uns dies tindrem la penúltima sessió del nostre VII seminari, amb un altre ponent d'altura en el seu camp d'investigació.

El proper dijous 2 de maig continuarem parlant de didàctica de les Ciències Socials, des del paradigma de les competències de pensament històric, amb Carlos Fuster García.

Carlos és llicenciat en Història per la Universitat de València, professor d'educació secundària i doctor en didàctica de les Ciències Socials. En els últims anys, la seua línia de treball ha girat al voltant del desenvolupament del pensament històric i la seua avaluació. En l'actualitat, a més, és professor associat de la Universitat de València i professor col·laborador de la Universitat Oberta de Catalunya. Ha participat en congressos de didàctica de les ciències socials i ha publicat diversos articles en revistes de l'àrea.

Bibliografia bàsica per a la sessió:

Domínguez, J. (2015). Pensamiento histórico y evaluación de competencias. Graó.

Fuster, C. (2023). La enseñanza de las ciencias sociales en el marco de las competencias específicas de la LOMLOE, Íber (113), 22-27.

Gómez, C. (coord.) (2017). Enseñanza de la historia y competencias educativas. Graó.

>> Altres articles de Carlos Fuster.

Si no t'has inscrit al seminari o en la nostra llista de contactes i no et vols perdre alguna de les sessions, ens pots escriure i t'enviarem l'enllaç a la reunió virtual i un recull bibliogràfic sobre el tema de la sessió.

Us esperem!


Comparte en X Comparte en Google Plus

About TEORÍA Y PRAXIS

Somos docentes dialéctico-críticos, disconformes con nuestra realidad profesional, que pretendemos someter a una revisión permanente nuestra propia práctica.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarios :

Publicar un comentario